Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zóny 30
Medvedeva, Arina ; Radimský, Michal (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou zavedení zón 30 v českém prostředí. V první části práce je nastíněn historický vývoj zón 30, uvedeny příklady její implementace v zahraničí a popsány metody zavedení zón 30 v České republice. Druhá část práce je věnovaná analýze zavedených zón 30 z hlediska nehodovosti, stavebních úprav, dodržování rychlostních limitů a vnímání zón 30 veřejností. V závěru části je provedeno vyhodnocení zjištěných dat a návrh na zavedení zón 30 v České republice.
Studie parkování v ulici Okružní v Bystřici nad Pernštejnem
Jelen, Jan ; Petr, Tomáš (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší využití prostoru na ulici Okružní v městě Bystřice nad Pernštejnem pro výstavbu nových parkovacích míst pomocí např.: podzemních garáží a zároveň řeší návrh zklidnění po celé délce ulice. Důvod úpravy je nevhodný stav stávající ulice, kde v mnoha místech není vybudována vhodná plocha pro odstavná a parkovací stání, a také se zde nevyskytují žádné prvky pro zklidnění této ulice. Bakalářská práce ma za cíl vyřešit tyto nedostatky a také, pohled na možnou koncepci řešení nedostatku odstavných míst v hustě zastavěných oblastech.
Liberec, Ruprechtická x Michelský Vrch
Kaňková, Kateřina ; Belda, Miroslav (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je variantní návrh úpravy oblasti křižovatky ulic Ruprechtická, Michelský vrch a U Pramenů v Liberci – Ruprechticích, která je v současném stavu příliš rozlehlá a nepřehledná. Na základě provedeného sčítání dopravy, orientačního měření rychlosti, analýzy nehodovosti a dostupných podkladů jsou navrženy tři varianty dopravně technického řešení upravované křižovatky. Zklidnění dopravy je dosaženo zejména změnou směrového vedení a šířkového uspořádání křižujících se komunikací. Zjednosměrněním ulice U Pramenů směrem ven z křižovatky je snížena dopravní zátěž křižovatky. Důraz byl kladen také na zlepšení podmínek pro chodce a osoby se sníženou schopností pohybu a orientace. V závěru práce je uvedeno multikriteriální hodnocení všech vypracovaných návrhů a doporučení pro realizaci nejvhodnější varianty.
Bezpečnostní inspekce pozemních komunikací pro město Choceň
Ropek, Jan ; Smítal, Petr (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Cílem práce je vytvoření ucelené dokumentace, založené na metodice provádění bezpečnostních inspekcí, která by sloužila správci komunikací daného územního celku (zejména obcím a městům), jako použitelný podklad pro realizaci navržených opatření pro zvýšení bezpečnosti, a zároveň i jako studie pro implementaci obsažených návrhů v budoucnu projektovaných a realizovaných dopravně-inženýrských opatřeních na pozemních komunikacích řešeného územního celku.
Modernizace I/11 v úseku Opava - Bruntál
Mitura, Jindřich ; Severin, Zdeněk (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Práce ve formě studie pojednává o možnostech modernizace silnice č. I/11 v úseku mezi Opavou a Bruntálem. Potřeba modernizace tahu vyplývá z faktu, že silnice I/11 ve střednědobém a dlouhodobém horizontu povede převážně ve stávající stopě a je třeba ji přizpůsobit aktuálním požadavkům kladeným na síť. Práce je založena na bezpečnostní inspekci, kterou provedla společnosti Enviroad s.r.o. Navržené stavební úpravy jsou rozčleněny do tří úrovní v závislosti na stavební, ekonomické a administrativní náročnosti. První úroveň prezentuje nejméně náročné úpravy, které mohou být realizovány v krátkodobém horizontu (např.: vjezdové brány, dopravní ostrůvky, zkracování délky přechodů pro chodce, úpravy autobusových zastávek) a míří především na zvýšení bezpečnosti provozu. Druhá úroveň představuje složitější návrhy, které vyžadují větší objem stavebních prací, ale stále relativně jednoduchý administrativní proces, tak aby mohl být provedeny ve střednědobém horizontu (např.: nakolmení křižovatky, jízdní pruh pro pomalá vozidla). Třetí úroveň obsahuje nejsložitější návrhy, které zahrnují komplikovaný administrativní proces i stavební práce (veškeré přeložky většího rozsahu, návrhy jsou založeny na územních rezervách).
Studie parkování v ulici Okružní v Bystřici nad Pernštejnem
Jelen, Jan ; Petr, Tomáš (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší využití prostoru na ulici Okružní v městě Bystřice nad Pernštejnem pro výstavbu nových parkovacích míst pomocí např.: podzemních garáží a zároveň řeší návrh zklidnění po celé délce ulice. Důvod úpravy je nevhodný stav stávající ulice, kde v mnoha místech není vybudována vhodná plocha pro odstavná a parkovací stání, a také se zde nevyskytují žádné prvky pro zklidnění této ulice. Bakalářská práce ma za cíl vyřešit tyto nedostatky a také, pohled na možnou koncepci řešení nedostatku odstavných míst v hustě zastavěných oblastech.
Liberec, Ruprechtická x Michelský Vrch
Kaňková, Kateřina ; Belda, Miroslav (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je variantní návrh úpravy oblasti křižovatky ulic Ruprechtická, Michelský vrch a U Pramenů v Liberci – Ruprechticích, která je v současném stavu příliš rozlehlá a nepřehledná. Na základě provedeného sčítání dopravy, orientačního měření rychlosti, analýzy nehodovosti a dostupných podkladů jsou navrženy tři varianty dopravně technického řešení upravované křižovatky. Zklidnění dopravy je dosaženo zejména změnou směrového vedení a šířkového uspořádání křižujících se komunikací. Zjednosměrněním ulice U Pramenů směrem ven z křižovatky je snížena dopravní zátěž křižovatky. Důraz byl kladen také na zlepšení podmínek pro chodce a osoby se sníženou schopností pohybu a orientace. V závěru práce je uvedeno multikriteriální hodnocení všech vypracovaných návrhů a doporučení pro realizaci nejvhodnější varianty.
Modernizace I/11 v úseku Opava - Bruntál
Mitura, Jindřich ; Severin, Zdeněk (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Práce ve formě studie pojednává o možnostech modernizace silnice č. I/11 v úseku mezi Opavou a Bruntálem. Potřeba modernizace tahu vyplývá z faktu, že silnice I/11 ve střednědobém a dlouhodobém horizontu povede převážně ve stávající stopě a je třeba ji přizpůsobit aktuálním požadavkům kladeným na síť. Práce je založena na bezpečnostní inspekci, kterou provedla společnosti Enviroad s.r.o. Navržené stavební úpravy jsou rozčleněny do tří úrovní v závislosti na stavební, ekonomické a administrativní náročnosti. První úroveň prezentuje nejméně náročné úpravy, které mohou být realizovány v krátkodobém horizontu (např.: vjezdové brány, dopravní ostrůvky, zkracování délky přechodů pro chodce, úpravy autobusových zastávek) a míří především na zvýšení bezpečnosti provozu. Druhá úroveň představuje složitější návrhy, které vyžadují větší objem stavebních prací, ale stále relativně jednoduchý administrativní proces, tak aby mohl být provedeny ve střednědobém horizontu (např.: nakolmení křižovatky, jízdní pruh pro pomalá vozidla). Třetí úroveň obsahuje nejsložitější návrhy, které zahrnují komplikovaný administrativní proces i stavební práce (veškeré přeložky většího rozsahu, návrhy jsou založeny na územních rezervách).
Současnost a perspektivy městské cyklodopravy
Stuchlík, Aleš
Cyklodoprava je v současnosti v České republice opomíjeným způsobem dopravy, zkušenosti ze zahraničí i z několika českých cyklistických měst ukazují, že neprávem.
Bezpečnostní inspekce pozemních komunikací pro město Choceň
Ropek, Jan ; Smítal, Petr (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Cílem práce je vytvoření ucelené dokumentace, založené na metodice provádění bezpečnostních inspekcí, která by sloužila správci komunikací daného územního celku (zejména obcím a městům), jako použitelný podklad pro realizaci navržených opatření pro zvýšení bezpečnosti, a zároveň i jako studie pro implementaci obsažených návrhů v budoucnu projektovaných a realizovaných dopravně-inženýrských opatřeních na pozemních komunikacích řešeného územního celku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.